donderdag 14 mei 2015

Cabo San Lucas

Omdat ik behoorlijk achterloop met het blog (sorry, het is vakantie!), doe ik vandaag het verslag van gisteren en zal ik proberen ook nog wat te schrijven van de dagen er voor. Dat zijn allemaal zeedagen die ik waarschijnlijk allemaal bij elkaar in 1 verslag zet.

Maar eerst dus Cabo San Lucas.

Gisterenavond laat kregen we door dat onze snorkel excursie niet door zou gaan. Erg jammer maar gelukkig konden we nog een andere snorkeltour (It's Disney) regelen. Deze tour gaat met een catamaran naar Santa Maria Island waar we bijna een uur snorkeltijd hebben. Maar eerst nog even op de foto met Olaf!

We liggen hier niet aan een pier dus moeten met de tender naar wal varen

In het water is het al lekker druk en er is veel wildlife hier. Hallo allemaal, ik lig hier lekker te dobberen!

En ik wacht op een visje.

Het is een korte rit en de catamaran ligt maar een klein stukje lopen vanaf de tender-aanleg-plaats. We zijn met een kleine groep en hebben zo alle ruimte aan boord van de catamaran.

In de haven liggen veel jachten, de een nog luxer dan de ander. Deze heeft een heli aan boord.

Het is een heerlijke tocht richting het eiland waarbij we de bekende punten van Cabo San Lucas passeren, dolfijnen, zeeleeuwen en pelikanen zien.

Bij het eiland aangekomen doen we onze snorkelspullen aan en gaan het water in.

Eerst lijkt er niet heel veel te zien, het water is wat ruw en daardoor de zichtbaarheid beperkt. Er zwemt af en toe wel een mooie vis voorbij. Later zien we iemand die wat brood heeft om de vissen te voeren en dat werkt prima.

Na drie kwartier zwemmen we tevreden terug naar de boot. Dan wacht ons nog een mooie tocht op de catamaran in de brandende zon! We genieten volop. Helemaal bijzonder als we vliegende roggen (ray's) zien! Ze springen een heel eind uit het water, soms twee keer en soms wel met tientallen meerdere keren achterelkaar. Natuurlijk onmogelijk om op de foto te zetten maar ik heb het wel op video.

Op de kleine rots zit nog een grote zeeleeuw te imponeren:

Hen en Margriet zien ook nog een zeeschildpad. Terug in de haven worden we welkom geheten door de pelikanen.

De rest van Cabo San Lucas is op de cruise toeristen ingesteld met veel winkeltjes en restaurants. Het ziet er gezellig uit maar wij hebben geen t-shirt meer nodig en gaan terug naar de Wonder. Op de Wonder lunchen we in Beach Blanket Buffet. Daarna wordt er gesport en genoten van de activiteiten op het schip terwijl we Cabo uitvaren.

Om 18:15u is het tijd voor de avondshow. Dit keer een buikspreker die een grappige show neerzet voor heel de familie. Tussen de show en het avondeten laten we nog een foto maken. We hebben tenslotte de CD besteld dus moeten we wel gebruik maken van alle foto mogelijkheden. Het eten is Frozen thema.

De Wonder gaat van San Diego naar Alaska en daar zal het Frozen gebeuren goed bij passen. Op onze cruise worden de verschillende shows, activiteiten en diners hiervoor al uitgeprobeerd. Vanavond dus het Frozen diner.

We eten weer lekker en gaan daarna naar dek 10 om naar de Frozenshow te kijken. Maar wat is het koud! We zijn temperaturen van 30+ gewend en dit is even wat anders. Omdat we de repetitie van de show al eerder hadden gezien, besluiten we deze ronde over te slaan. Om 22:30u checken we nog wel het Frozen buffet uit!

Veel trek hebben we natuurlijk niet meer maar we proeven nog wel wat. Met veel te volle buiken druipen we af naar onze hutten en gaan we lekker slapen. Morgen de laatste dag op de boot, een zeedag.

1. Gelukkig, eindelijk weer contact. Ik wilde al een s.o.s. uitsturen ;-)
    Mooie belevenissen en Margriet wat zie jij er goed uit op die foto op de boot. Ik ben benieuwd wat er na het bootreisje gaat gebeuren. Groetjes, Ans