maandag 4 mei 2015

Land in zicht

Vandaag worden we al vroeg in Studio Sea verwacht voor onze excursie. En vroeg is 6:45! De boot is net aangekomen in Cozumel, Mexico en wij gaan een excursie doen naar X-Caret een water/ eco park op het vaste land van Mexico vlakbij Playa del Carmen. Als we de boot af zijn lopen we naar de ferrie die ons naar het vaste land brengt.

Dit is een behoorlijk heftige rit en vele mensen worden dan ook misselijk. De kotszakjes zijn erg populair! Ik ben (natuurlijk) voorbereid en heb reistabletten genomen die gelukkig goed werken. Eenmal weer aan wal lopen we een stukje naar de bus en na een ongeveer 15 minuten durende busrit komen we bij het park aan.
We kunnen ons omkleden en onze spullen in een grote tas doen die op slot gaat. De tas wordt naar het eindpunt van de ondergrondse rivier gebracht die wij zwemmend zullen doen. Het water is koud maar nog wel te doen als je eenmaal door bent. We zwemmen door grotten en af en toe een openstukje met watervalletje.

Het is mooi en we zien ook nog een vleermuis en vis onderweg.

Na ongeveer 45 minuten zijn we bij het eindpunt. Hier krijgen we onze tas terug, spoelen we even af en lopen naar het restaurant. Met prachtig uitzicht op zee nuttigen we de lunch.

Na de lunch hebben we 1,5 u om het park op eigen gelegenheid verder te verkennen. Er zijn allerlei activiteiten en je kan ook aan het strand liggen. Wij gaan, hoe kan het ook anders, aan de wandel. We zien prachtige grote en kleine schildpadden en als we een natuurpad in gaan zien we daar ook nog van alles.

We snuiven nog wat cultuur op en gaan ons dan weer omkleden want het is bijna tijd om terug te gaan.
De terugreis verloopt voorspoedig, ik deel nog wat reispillen uit zodat er minder mensen last hebben van misselijkheid.

Terug op de grote boot relaxen we even en schrijf ik het blog van gisteren. Daarna gaan Margriet en ik nog even genieten van het mooie weer. We bubbelen en liggen lekker in het zonnetje.

Hen gaat ondertussen hardlopen op de band. Na het relaxen ga ik ook nog harlopen.
Voordat we gaan eten delen Margriet en ik onze eerste FE cadeautjes uit. We doen er 20 minuten over om langs alle 10 de hutten te gaan die bij onze groep horen. Om 20:15 lopen we naar Animators Palate voor het avondeten. Het eten smaakt goed: zalmtartaar, salade, ravioli gevuld met truffelkaas, tonijnsteak, vegatarisch taartje met zoete aardappel en halloumi en cheesecake en ijs-toet.
Na een actieve dag gaan we richting bed. Morgen zijn we de hele dag op zee.

1. Ziet er heerlijk en uniek uit zeg! En hebben jullie nog tekeningen mogen maken? Wij gaan ma haar verjaardag vieren bij een Italiaans restaurant in t entrepotgebouw!